Die Welkom-poskantoor, ’n noodsaaklike reddingsboei vir besighede en individue regoor die streek, worstel met ’n reeks dringende kwessies wat sy vermoë om doeltreffende staatsdiens te lewer, ernstig belemmer.
Hierdie uitdagings het wydverspreide kommer ontlok onder inwoners wat afhanklik is van die poskantoor vir naatlose bedrywighede.
Gesien in die lig dat die provinsiale verkeersafdeling se werksaamhede in Welkom ook in gedrange is, en dat geen nuwe lisensieskywe daar gedruk kan word nie, is die gebreekte skyfiemasjien, ’n sleutelkomponent vir belangrike bedrywighede wat die afgelope twee maande buite werking is, ’n ernstige knelpunt vir die gemeenskap.
Tekorte aan drukkersink het personeel genoop om drukkoste persoonlik te dek, terwyl die publiek versoek word om hul eie kopieë te hanteer. ’n Vorige diensooreenkoms met Nashua, wat daarop gemik was om hierdie probleem te verlig, is beëindig weens wanbetaling.
Slegs twee uit die 13 kaartmasjiene by die toonbanke is funksioneel, wat lei tot tydrowende handgeskrewe transaksie-aantekening.
Die impak van beurtkrag word vergroot as gevolg van die gebrek aan ’n permanente kragopwekker. Alhoewel ’n kragopwekker vir die Suid-Afrikaanse Agentskap vir Maatskaplike Sekerheid (Sassa) se betalings gehuur word, bring dit bykomende kostes mee.
René Steyn, DA-raadslid in Matjhabeng, het self die situasie gaan besigtig.
Sy sê ’n tekort aan afleweringspersoneel het pos-verspreiding oor die breër Welkom-gebied aansienlik ontwrig.
“Die arbeidsmag het van 18 tot net 3 verminder, hoofsaaklik deur aflewerings te voet. Finansiële beperkings het sekuriteit gedurende die Sassa-uitbetalingstydperke in die gedrang gebring, wat gelei het tot onvoldoende sekuriteitspersoneel op die terrein.”
Verder sê Steyn dat personeel en die publiek se veiligheid deur ’n alarmstelsel wat buite werking is, gedreig word.
Onvoldoende beligting en nie-operasionele lugversorging skep ’n onwelkome werksomgewing, met personeel wat dikwels in swak beligte ruimtes werk.
“’n Wanfunksionele sekuriteit-sleutelbord beperk ongemagtigde toegang tot die pos-sentrum, wat operasionele uitdagings vererger. ’n Aansienlike agterstand van sewe maande in aflewerings vererger die poskantoor se bedryfsprobleme verder,” sê Steyn.